Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Virksomhedens juridiske navn: Tiberg Interiör AB
CVN-nr: 10 23 71 22
Adress: Christians Brygge 28, Copenhagen 1559.
Butik og besøgsadresse: Tibergs Møbler, Bangatan 19, 414 63 Gøteborg, Sverige
Mailadresse: info@tibergsmobler.dk
Telefonnummer (Svensk): +46 31 12 24 00
Betaling
Vi samarbejder med Klarnas betalingsløsning. Når du bestiller hos Tibergs Møbler, kan du nemt betale med de betalingsmetoder, som Klarna tilbyder.
Du kan finde mere information og fuldstændige vilkår for Klarnas betalingsmetoder på Klarna.dk https://www.klarna.com/dk
I samarbejde med Klarna kan vi tilbyde:
-Kort (Visa & Mastercard)
-MobilePay
-Køb nu. Betal senere (fakturakøb), modtag dine varer først. Betal indenfor 30 dage
-Konto, delbetal i din egen takt (fakturakøb)
Ved køb af lagervarer aktiveres/trækkes din betaling, når varen sendes afsted.
Ved køb af bestillingsvarer og valg af kortbetaling aktiveres din betaling på bestillingstidspunktet.
Ved køb af bestillingsvarer og valg af Klarna faktura aktiveres din faktura, når varen sendes afsted.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) på bestillingstidspunktet, hvis varen er en bestillingsvare.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Priser
Alle priser er inkl. 25% moms. Vi tager forbehold til eventuelle trykfejl. Det betyder, at vi forbeholder os ret til at revidere for eksempel mål og prisoplysninger, hvis de ikke er korrekte. Bemærk venligst, at priserne på produktoversigten er eksempler.
Ved bestilling modtager du en ordrebekræftelse på, at ordren er modtaget. Købsaftalen er dog først bindende, når vi har bekræftet leveringstiden via e-mail. Normalt inden for ca. 1 uge fra bestilling.
Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på hjemmesiden.
Fragt
Ved levering, vis venligst legitimation. Budet viser begge legitimationsbeviser.
Standard fragt (Bronze) med DHL/LGT/POSTNORD.
Vi tilbyder gratis fragt på ordrer over 3990 kroner. For ordrer under 3990 kroner tillægges en fragtomkostning på 490 kroner for større varer og 49 kroner for varer, der sendes til udleveringssteder.
Din eventuelle fragtomkostning vises i kassen inden køb.
Bemærk venligst, at returforsendelse ikke er baseret på denne værdi (490 kroner). Læs mere under 'Hvad koster en retur?')
Bronze fragt af større gods blive leveret af chaufføren til hoveddør/kansten eller så tæt som transportbilen kan komme.
Mindre møbler, som kan transporteres nemt, vil normalt blive leveret til et Postnord/DHL-udleverigssted i nærheden af dig. Dette gør det bekvemt for dig at afhente dine varer, når det passer dig bedst. (maks. vægt 20 kilogram)
Fragt ned indbæring. På visse steder kan vi bestille denne tjeneste for 795 kroner. Kontakt os, hvis du ønsker hjælp med indbæring.
Vi leverer kun til Danmark og Sverige. Der gælder særlige vilkår for visse øer uden broforbindelse. Kontakt os, så giver vi dig besked om, hvad der gælder.
Fortrydelseret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@tibergsmobler.dk og informer os om eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder here.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Transportskader
Du bedes anmelde transportskader til os inden for tre dage efter, at du har modtaget produktet. Gem gerne emballagen, da det gør det lettere at anmelde en transportskade hos transportøren. Ved eventuelle transportskader bedes du kontakte os på info@tibergsmobler.dk
Uafhentet pakke / ikke modtaget ordre
- Husk på, at eksterne fragtfirmaer ikke lagerfører varer.
- • Hvis hjemmelevering ikke har kunnet gennemføres, vil du blive opkrævet omkostningerne for fragt af omlevering hvis ordren er forladt vores lager, før ændringen er foretaget.
- Ved udlevering till et udleveringsted: Hvis pakken ikke bliver afhentet, eller hvis du har angivet forkerte adresse/leveringsoplysninger, vil du blive påkrævet de faktiske omkostning for returfragt, afhængigt af pakkens størrelse.
Anden leveringsadresse / Ændring af leveringsadresse
Det er muligt at ændre leveringsadressen. For at ændre leveringsadressen skal ordren være betalt. Ændringen skal foretages, før din ordre afsendes fra os. Når vi har bestilt fragt af din vare, er det ikke længere muligt at ændre adressen.
Du vil blive opkrævet omkostningerne for fragt af omlevering, hvis ordren er forladt vores lager, før ændringen er foretaget.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Pakker, der er for store eller tunge til udleveringssteder. Maksimummål pr. kolli: Længde 150 cm, længde + omkreds 300 cm.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 3 000 kroner.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Dog ikke eventuelle fragtomkostninger, som du har betalt. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Tibergs møbler, Bangatan 19, 414 63 Gøtborg, Sverige.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Tibergs Møbler, Bangatan 19, 414 63 Gøtborg, Sverige.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Ved en reklamation bedes du altid sende en mail til info@tibergsmobler.dk Du vil herefter få information og hjælp til, hvordan du skal returnere din vare.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@tibergsmobler.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere hos e-mærket her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her
Standardfortrydelsesformulare
Download / læs Standardfortrydelsesformulare here.
Siden blev sidst opdateret: 2025-10-20