Persondatapolitik

Persondatapolitik for Tibergs Møblers kunder

1. Oplysninger om håndtering af personoplysninger

Tibergs Møbler beskytter din personlige integritet, og vi ønsker, at du skal føle dig tryg, når du sender dine oplysninger til os. For os hos Tibergs Møbler er det vigtigt at være åbne om, hvordan vi behandler dine personoplysninger og give dig oplysninger på en måde, der får dig til at forstå, hvordan vi behandler dine personoplysninger. Beskyttelsen og fortroligheden af disse personoplysninger er vigtig for os, og vi er forpligtet til at beskytte dem. 

I denne persondatapolitik, som gælder for alle Tibergs Møblers kunder, forklarer vi, hvordan vi håndterer dine personoplysninger i forbindelse med, at du besøger vores websted tibergsmobler.dk, registrerer en konto hos os, køber vores produkter eller tjenester eller i anden kontakt med os, samt de kategorier af personoplysninger, som disse aktiviteter omfatter, sigter mod og retsgrundlaget for disse behandlingsaktiviteter. 

Tibergs Møbler arbejder løbende med privatlivsspørgsmål, og vi kan derfor opdatere denne politik. Du finder altid den nyeste version af persondatapolitikken på denne side. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller kommentarer.

2. Vores ansvar for dine personoplysninger

Ved køb eller kontakt til vores butik & webshop, via besøg, telefon eller e-mail, abonnement på nyhedsbreve, målrettet markedsføring og annoncering på Google, Facebook, Instagram og andre samt personlige tilpasninger til en øget oplevelse i vores onlinebutikker er virksomheden Tiberg Interiör AB (Tibergs Møbler), org. nr. 559040-8604, ansvarlig for de indsamlede og behandlede personoplysninger. Adressen er Bangatan 19, 414 63 Göteborg. 

Hvis du giver oplysninger til en af vores partnere (f.eks. ved at klikke på et link til en af vores partnere, der er offentliggjort på vores websteder), er vores partner ansvarlig for dine personoplysninger.

3. Hvilke personoplysninger indsamler Tibergs Møbler?

Når du besøger Tibergs Møblers websteder, når du registrerer en konto hos Tibergs Møbler, når du køber vores produkter eller tjenester eller under anden kontakt med os, indsamler vi dine personoplysninger, som kan være fulde navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, CPR-nummer, betalingsoplysninger, købs-, ordre- og brugshistorik, IP-adresse, billeder og andre sagsrelaterede oplysninger såsom oplysninger, som du giver, når du kontakter vores kundeservice. Hvilke af disse data, vi indsamler, afhænger af typen af kontakt.

4. Hvorfor behandler Tibergs Møbler dine personoplysninger?

Når du har givet personlige oplysninger til os hos Tibergs Møbler, bruger vi disse oplysninger til de formål og med støtte i det retsgrundlag, der er anført nedenfor: 

A. For at kunne håndtere bestilling og administration af dit køb.
Den købsaftale, som vi har indgået med dig, udgør retsgrundlaget for behandlingen og er nødvendig for, at vi kan opfylde vores kontraktlige forpligtelser og opfylde denne aftale over for dig, f.eks. levere din ordre og modtage betaling. 

B. At kunne håndtere kundeservicesager og ufuldstændige ordrer.
Vores retsgrundlag for dette formål er: Det er Tibergs Møblers legitime interesse, der er retsgrundlaget, og behandlingen er nødvendig for at kunne hjælpe dig med spørgsmål om produkter eller klager relateret til vores produkter og kan også omfatte opfølgende spørgsmål om, hvordan du mener, at produkter og tjenester har fungeret for dig som kunde hos Tibergs Møbler. Derudover vil vi også minde dig via e-mail om eventuelle ufuldstændige ordrer; Til dette formål behandles din e-mailadresse og data om din ufuldstændige booking. Hvis dit spørgsmål vedrører en klage, behandler vi dine data for at opfylde vores forpligtelser i henhold til gældende forbrugerlovgivning, og vi behandler dine data på grundlag af retsgrundlaget baseret på vores købsaftale med dig. 

C. For at kunne sende generel markedsføring
For at hjælpe dig med at få mest muligt ud af vores tilbud sender vi dig via e-mail eller på anden måde advarer dig om forskellige aktiviteter og tilbud, som kan omfatte unikke tilbud baseret på dine præferencer eller oplysninger om andre special- eller sæsontilbud. Til dette formål behandler vi din e-mail-adresse, ordrehistorik og historik for deltagelse i kampagner. 

Tibergs Møbler bestræber sig på at være så relevant som muligt for hver enkelt kunde i forskellige digitale kanaler. Hvis du har besøgt vores hjemmeside, kan vi præsentere relevante tilbud til dig i andre digitale medier baseret på dine webklik. Anonymiserede IP-sider i cookies behandles til dette formål. Når du besøger vores hjemmeside uden at logge ind på din brugerkonto, bruger vi din onlineadfærd til at præsentere relevante tilbud via andre digitale medier.

Vores retsgrundlag for dette formål er: Den aftale, vi har indgået med dig (dvs. vores forpligtelser i Tibergs Møblers nyhedsbrev og sociale medier), er retsgrundlaget for behandlingen af personoplysningerne. Behandlingen er nødvendig for, at vi kan opfylde vores kontraktlige forpligtelser over for dig, f.eks. give dig tilbud om produkter eller tjenester, som vi tror, du kan være interesseret i. Hvis du er kunde hos Tibergs Møbler, behandler Tibergs Møbler dine personoplysninger for at sende markedsføring baseret på vores legitime interesse i at kunne markedsføre Tibergs Møblers produkter og tjenester.

D. For at kunne gennemføre din deltagelse i konkurrencer og arrangementer
Vores retsgrundlag for dette formål er: Retsgrundlaget er vores legitime interesse i, at vi kan administrere eller følge op på konkurrencer og arrangementer, såsom bekræftelse af tilmeldinger eller spørgsmål eller oplysninger om vindere.

E. For at forhindre misbrug af vores tjenester
Vores retsgrundlag for dette formål er: Det er vores legitime interesse at levere sikre tjenester, der kan forhindre forsøg på uautoriseret adgang eller uautoriseret brug af vores tjenester. For at kunne opfylde virksomhedens forpligtelser i henhold til loven, f.eks. vedrørende produktsikkerhed, regeringsbeslutninger eller regnskabskrav eller i henhold til skattelovgivningen. Vores retsgrundlag for dette formål er: Retsgrundlaget er at kunne opfylde vores juridiske forpligtelser i henhold til loven.

F. For at kunne opfylde virksomhedens forpligtelser i henhold til loven, såsom vedrørende produktsikkerhed, regeringsbeslutninger eller regnskabskrav eller i henhold til skattelovgivningen.
Vores retsgrundlag for dette formål er: Retsgrundlaget er at kunne opfylde vores juridiske forpligtelser i henhold til loven.
 

5. Hvordan Tibergs Møbler bruger oplysningerne om dig i kundeklubben (Nyhedsbrev) forsendelser og tilpassede tilbud.

Når du bestiller eller køber et produkt eller en tjeneste hos os hos Tibergs Møbler, når du tilmelder dig nyhedsbreve og når du accepterer, at vi bruger cookies på vores hjemmeside, kan vi bruge dine kontaktoplysninger, din købs- og ordrehistorik og brugerhistorik (f.eks. hvordan du klikker eller søger på vores hjemmeside) for at få indsigt i og være i stand til at forstå, hvilke produkter eller tjenester du er interesseret i, og hvis der er andre lignende produkter eller tjenester, som vi også tror, du vil nyde. På baggrund af disse oplysninger vil vi hos Tibergs Møbler være i stand til at give dig information om f.eks. nyheder i vores sortiment. 

Hvis du ikke ønsker, at vi bruger din kundehistorik til at sende dig tilbud og andre medlemsfordele, har du altid ret til at afmelde sådanne forsendelser. Hvis du slet ikke ønsker, at vi bruger din kundehistorik, kan du altid kontakt os. De kundeoplysninger, som vi gemmer om dig, er baseret på oplysninger, som Tibergs Møbler har indsamlet om dig enten fra dig eller fra registre som Ratsit & Klarna for at sikre de rigtige adresseoplysninger eller andre aktører, som Tibergs Møbler samarbejder med, og hvor du også er kunde, for at oprette de indsamlede oplysninger om dig. 
 

6. Hvornår vi kan dele dine oplysninger

Tibergs Møbler deler kun dine personoplysninger, når dette er et lovkrav, eller når det er tilladt ved lov. I nogle tilfælde kan vi bruge en persondataassistent, der hjælper os med vores markedsføring eller med at behandle aftaler og ordrer. Virksomheder, der hjælper os i disse tilfælde, kan være speditions- og logistikvirksomheder, bank- og kreditkortselskaber eller marketingleverandører. I sådanne tilfælde har vi indgået en aftale for databehandler, der sikrer, at der er sikkerhedsforanstaltninger på plads for at beskytte dine data. Når vi deler dine oplysninger, vil de blive brugt til de samme formål, som vi oprindeligt indsamlede dem til. 

Vi deler også dine personoplysninger med visse virksomheder, der selvstændigt er ansvarlige for personoplysninger, hvilket betyder, at de styrer, hvordan oplysningerne skal behandles, såsom myndigheder eller virksomheder, der tilbyder uafhængige betalingsløsninger eller generel godstransport.

7. Opbevaring og opbevaringstid

Hos Tibergs Møbler behandler vi oplysninger om dig som kunde for at kunne yde den bedste service, og vi gemmer dine oplysninger, så længe oplysningerne er nødvendige for at opfylde de formål, som oplysningerne oprindeligt blev indsamlet til. Dataene kan også opbevares i det tidsrum, der kræves i henhold til gældende lovgivning. Hos Tibergs Møbler har vi løbende rutiner, der sikrer, at vi ikke gemmer unødvendige oplysninger om dig, og vi minimerer opbevaringstiden mest muligt. 

Oplysninger om kunder ved køb og kundeservice betyder noget:
Med hensyn til dit køb, ordre og brugerhistorik, i det omfang vi ikke har anonymiseret dine data, sletter vi en sådan historik 3 år efter transaktionsdatoen. 

Oplysninger vedrørende en kundeservicesag gemmes, indtil den afsluttes eller slettes på anden måde efter 3 år fra gennemførelsen af købstransaktionen, hvis sagen er knyttet til et køb. 

Oplysninger om medlemmer af Tibergs Møblers kundeklub:
Som medlem af Tibergs Møblers kundeklub gemmer vi relevante og opdaterede oplysninger relateret til din medlemskonto, så længe du vælger at være medlem hos os. 

Hvis du ikke længere ønsker at være medlem, sletter vi dine oplysninger senest 6 måneder efter, at vi har modtaget din opsigelse. Hvis du ikke længere ønsker direkte markedsføring fra Tibergs Møbler, kan du altid afmelde dig vores kundeklub eller nyhedsbrev.


8. Sikkerhed af dine personoplysninger

Hos Tibergs Møbler sikrer vi, at dine personoplysninger håndteres i henhold til særlige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte personoplysninger mod uautoriseret eller uautoriseret adgang til oplysningerne. Hos Tibergs Møbler håndteres kun de oplysninger, der er nødvendige, og kun af de mennesker, der har brug for dem, for at kunne yde den bedste service til vores kunder.

9. Dine rettigheder

Hos Tibergs Møbler ønsker vi altid at være åbne omkring, hvordan vi behandler dine data. Du har altid ret til at anmode om adgang til, berigtigelse, begrænsning og sletning af de personoplysninger, vi har om dig, samt bede om en kopi af dine personoplysninger i et struktureret maskinlæsbart format. Hvis vi modtager en anmodning fra dig, kan vi anmode om yderligere oplysninger for at sikre, at vi videregiver oplysningerne til den rigtige person. En anmodning om registerudskrift skal underskrives skriftligt fra dig. Du har også altid ret til at anmode om, at dine personoplysninger rettes. Hvis du har en registreret profil, kan du til enhver tid opdatere, rette eller slette oplysninger, du har givet os. 

Du har også ret til at gøre indsigelse mod visse former for behandling, og hvor vi har bedt om dit samtykke til at behandle dine data, skal du trække dette samtykke tilbage. Hvor vi behandler dine data, fordi vi har en legitim interesse i at gøre det (forklaret ovenfor), har du også ret til at gøre indsigelse mod dette. Disse rettigheder kan være begrænsede i visse situationer – f.eks. hvor vi kan påvise, at vi har en juridisk forpligtelse til at behandle dine oplysninger. 

Hvis vi har brug for personoplysninger for at overholde visse juridiske eller kontraktlige forpligtelser, er det obligatorisk at levere sådanne data. Hvis sådanne data ikke leveres, vil vi ikke være i stand til at udføre vores del af kontrakten eller opfylde de forpligtelser, vi har. I andre tilfælde er levering af de ønskede personoplysninger frivillig. 

Dine personoplysninger må ikke behandles til direkte markedsføring eller profilering, hvis du gør indsigelse mod en sådan behandling. Du har også til enhver tid ret til at trække et givet samtykke tilbage og afvise forskellige former for markedsføring.

10. Ændringer og tilføjelser til denne politik

Fra tid til anden kan vi opdatere eller ændre denne fortrolighedspolitik for at afspejle nye eller forskellige fortrolighedspraksisser uden varsel til dig. Vi opfordrer dig til at læse den seneste version af denne fortrolighedspolitik. 

Vi vil offentliggøre en meddelelse på vores websteder og/eller på anden måde kommunikere til dig, når vi foretager væsentlige ændringer i denne fortrolighedspolitik. Hvis du ikke accepterer nogen af de ændrede vilkår, skal du stoppe med at bruge vores tjeneste og slette din konto, hvor det er relevant.

11. Klage- og tilsynsmyndighed

Hvis du mener, at vi har håndteret dine personoplysninger forkert, kan du altid henvende dig til os på Tibergs Møbler. Datatilsynet er ansvarlig for tilsynet i overensstemmelse med persondataloven, og enhver, der mener, at der er tale om forkert håndtering af personoplysninger, kan klage til Datatilsynet.

12. Kontakt os

Vores mål er altid at give dig enkle og nøjagtige oplysninger om, hvordan vi bruger dine personlige data. Hos Tibergs Møbler er vores kunders personlige integritet vigtig for os, og vi arbejder konstant på forbedringer, så du som kunde altid føler dig tryg, når du afgiver dine oplysninger til os. 
Hvis du har spørgsmål til, hvordan vi bruger dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice via vores e-mail info@tibergsmobler.dk
 

13. Cookies

Se vores separate cookiepolitik her

 

Siden er sidst opdateret: 2023-06-29