
Returnering & Reklamation
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@tibergsmobler.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Læs mere på linkene nedenfor.
Du kan annullere ordren (gælder kun varer på lager), hvis den ikke allerede er pakket eller afsendt. Annulleringen betragtes som en returnering, hvis den sker efter, at produktet er afsendt. Returomkostninger pålægges.
Læs mere under 'Hvad koster en retur?'.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Tibergs møbler, Bangatan 19, 414 63 Gøteborg, Sverige.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Ved en reklamation bedes du altid sende en mail til info@tibergsmobler.dk. Du vil herefter få information og hjælp til, hvordan du skal returnere din vare.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Har du opdaget en fejl på dit produkt? Vi hjælper dig! Kontakt os:
E-mail: info@tibergsmobler.dk
Vær venlig at:
- Vedlæg dit ordrenummer
- Vedlæg en detaljeret beskrivelse af hvordan og hvornår du opdagede fejlen
- Vedlæg et oversigtsbillede af produktet
- Vedlæg et nærbillede af skaden eller fejlen
- Vedlæg et billede af emballagen
- Vedlæg et billede af etiketten fra leverandøren eller produktionsstemplet. Du kan ofte finde dette på undersiden eller bagsiden af møblet for at se produktionsnummer og varenummer (Dette gælder ikke for polstrede møbler)
Vi har oprettet en guide til reklamation: Reklamationsguide. Du finder information om, hvordan du reklamerer for en vare, samt den information vi anmoder om, i guiden.
Vi vil gerne have, at du er så detaljeret som muligt i beskrivelsen af din sag, da dette gør det lettere at behandle den.
Vi vender tilbage til dig inden for 3-10 dage efter at have modtaget din anmeldelse.
Slitage, forkert håndtering eller misligholdelse er ikke en gyldig grund til reklamation. Dette gælder for eksempel revner i massivt træ på grund af manglende oliebehandling. Husk, at træ er et levende materiale. Farve- og strukturændringer er derfor almindelige.
Bemærk, at stof- og bejdsfarver, der vises på hjemmesiden, kan variere fra virkeligheden med hensyn til nuance. Dette ligger derfor ikke til grund for reklamation. Er du usikker på farve eller bejdse? Kontakt os i butikken, så hjælper vi dig gerne med farveprøver (hvis muligt).
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@tibergsmobler.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Dog ikke eventuelle fragtomkostninger, som du har betalt. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Mangler der noget i din levering? Kontakt os via e-mail på info@tibergsmobler.dk, så hjælper vi dig videre.
Det returnerede produkt bør være i emballagen, du modtog det i. Ved returnering uden emballage foretages der et værdifradrag. Produktet skal være i samme gode stand ved returnering som ved modtagelse. Kan du af en eller anden grund ikke returnere produktet i uændret stand? Kontakt os straks på info@tibergsmobler.dk
Vi forbeholder os retten til at foretage et fradrag i refusionen ved værdiforringelse af produktet. Dette gælder for eksempel, hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. Værdiforringelsen trækkes fra returbeløbet.
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@tibergsmobler.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
1. Anmeld returneringen
Du anmelder returneringen ved at kontakte vores kundeservice via e-mail på info@tibergsmobler.dk. Vær venlig at angive ordrenummer og navnet på produktet, du ønsker at returnere. Du skal anmelde returneringen inden for 14 dage efter, at du har modtaget produktet.
Udfyld eller vedhæft vores standardfortrydelsesformular, som du kan hente her (pdf)
Vi sender returdokumenter for DHL via e-mail, så du selv kan printe dem ud. Har du ikke adgang til en printer? Vi kan sende fragtetiketten via post. Det er også muligt at returnere bestillingen i vores butik i Göteborg. Kontakt os venligst for mere information.
2. Send produktet tilbage
Når du har anmeldt din returnering og modtaget din fragtetiket, skal du sende produktet tilbage til os. Du som kunde står for returfragten. Returneringen skal være os i hænde inden for 14 dage fra, at du har anmeldt din returnering.
Fastgør returlabelen synligt på pakken (oven på den gamle label). Book en afhentning af din forsendelse gennem DHL, eller aflever pakken (hvis det er en mindre pakke) hos et DHL-udleveringssted.
Du som kunde er ansvarlig for, at produktet er tilstrækkeligt emballeret for at returneringen ikke bliver beskadiget eller beskidt under transporten. Læs mere under ”Hvilken stand skal returneringen være i?”.
3. Sæt fakturaen på pause
Rapporter din returnering til Klarna for at sætte din faktura på pause. Du rapporterer returneringen ved at logge ind på klarna.dk (eller i appen). Klik på "Rapporter returnering" efterfulgt af "Jeg har returneret mine varer".
Du bliver refunderet, efter returneringen er blevet godkendt. Refusionen tager cirka 3-5 arbejdsdage, dog højst 14 dage.
Er produktet blevet beskadiget under transporten? Du bedes anmelde transportskader til os inden for tre dage efter, at du har modtaget produktet. Gem gerne emballagen, da det gør det lettere at anmelde en transportskade hos transportøren. Ved eventuelle transportskader bedes du kontakte os på info@tibergsmobler.dk.
Bemærker du ved modtagelsen af varen, at din pakke er beskadiget, så bed venligst chaufføren om at notere det på sine fragtpapirer – det letter vores håndtering.
Kontakt os for at oprette en henvendelse, så hjælper vi dig videre:
E-mail: info@tibergsmobler.dk
Vi sender et automatisk svar til dig, når vi har modtaget din e-mail.
Vær venlig at:
- Vedhæfte dit ordrenummer
- Vedhæfte en detaljeret beskrivelse af, hvordan og hvornår du opdagede fejlen
- Vedhæfte et oversigtsbillede af produktet
- Vedhæfte et nærbillede af skaden eller fejlen
- Vedhæfte et billede af emballagen
- Vedhæfte et billede af etiketten fra leverandør eller produktionsstempel. Du kan ofte finde denne på undersiden eller bagsiden af møblet for at se produktionsnummer og artikelnummer (Dette gælder ikke for polstrede møbler)
Vi vil gerne have, at du er så detaljeret som muligt i beskrivelsen af din sag, da dette letter sagsbehandlingen.
Vi vender tilbage til dig inden for 3-10 dage efter, at vi har modtaget din anmeldelse.
Du som kunde står selv for returneringsomkostningerne.
Vi debiterer 49 kr for mindre forsendelser, der kan returneres via fragtombud (DHL Servicepoint).
Ved større produkter, der kræver afhentning, skal fragten ske via vores fragtfirma. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 3000 kroner.
Du kan også returnere din bestilling i vores butik i Göteborg. Kontakt os venligst for mere information.